Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας καλής ιστοσελίδας;
Τι κάνει ένα website να ξεχωρίζει;
Τι κάνει ένα website να ξεχωρίζει;
Όλοι έχουμε επισκεφθεί χιλιάδες ιστοσελίδες. Κάποιες από αυτές ξεχωρίζουν πραγματικά και άλλες δεν αντέχουμε να τις δούμε ούτε για 20 δευτερόλεπτα. Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που θα κάνουν τον επισκέπτη να ξεχωρίσει ένα website, να το ψάξει, να το διαβάσει …. Να το βάλει στα αγαπημένα!
Ελκυστικός Σχεδιασμός: Ένας ευχάριστος ιστότοπος πρέπει να έχει μια αισθητικά ελκυστική και καλοσχεδιασμένη εμφάνιση. Το περιεχόμενο του χρειάζεται να είναι ξεκάθαρα δομημένο, με ισορροπημένη χρήση χρωμάτων και εικόνες υψηλής ποιότητας. Στον σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας παίζει ρόλο ο σκοπός του ιστότοπου, το κοινό που απευθύνεται και η ταυτότητα της επιχείρησης.
Ελκυστικός Σχεδιασμός: Ένας ευχάριστος ιστότοπος πρέπει να έχει μια αισθητικά ελκυστική και καλοσχεδιασμένη εμφάνιση. Το περιεχόμενο του χρειάζεται να είναι ξεκάθαρα δομημένο, με ισορροπημένη χρήση χρωμάτων και εικόνες υψηλής ποιότητας. Στον σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας παίζει ρόλο ο σκοπός του ιστότοπου, το κοινό που απευθύνεται και η ταυτότητα της επιχείρησης.
User Friendly: Η εύκολη πλοήγηση είναι ζωτικής σημασίας. Οι χρήστες πρέπει να μπορούν να βρουν γρήγορα και εύκολα αυτό που ψάχνουν. Καθαρά και καλά οργανωμένα μενού και λογική ιεραρχία σελίδων μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία πλοήγησης.
Responsiveness: Χαρακτηριστικό μιας καλής ιστοσελίδας είναι η δυνατότητα να προσαρμόζεται και λειτουργεί καλά σε διάφορες συσκευές και μεγέθη οθονών. Η βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό της περιήγησης στο διαδίκτυο γίνεται μέσω smartphones και tablets.
Γρήγορη Ταχύτητα Φόρτωσης: Εσείς πόση ώρα θα περιμένατε για να φορτώσει μια ιστοσελίδα; Η γρήγορη απόκριση ενός website παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του χρήστη.
Ενδιαφέρον Περιεχόμενο: Tο περιεχόμενο της ιστοσελίδας απαιτείται να είναι ενδιαφέρον, ενημερωτικό και σχετικό με το αντικείμενό της. Θα πρέπει να είναι καλογραμμένο, ευανάγνωστο και αισθητικά ελκυστικό ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον του επισκέπτη.
Call To Action (CTA): Call To Action λέγονται τα κουμπιά ή τα links που καθοδηγούν τους χρήστες να προβούν σε δράση, όπως εγγραφή σε newsletter ή αγορά ενός προϊόντος. Επιβάλλεται να είναι τοποθετημένα σε στρατηγικά σημεία, εξυπηρετώντας έναν συγκεκριμένο σκοπό και με φειδώ. Τα πολλά κουμπιά συνήθως κουράζουν τον επισκέπτη.
Συμβατότητα: Η ιστοσελίδα πρέπει να είναι συμβατή με διάφορους πλοηγούς, εξασφαλίζοντας μια συνεπή εμπειρία χρήστη ανεξάρτητα από ποιον πλοηγό χρησιμοποιεί. Ο επικρατέστερος όλων είναι ο google chrome, αλλά υπάρχει μια πλειάδα από πλοηγούς στο διαδίκτυο όπως edge, firefox, safari, opera mini κ.α.
Design consistency: Όλα τα επαναλαμβανόμενα στοιχεία σε μια ιστοσελίδα (οι τίτλοι για παράδειγμα) απαιτείται να είναι ίδια. Φανταστείτε κάθε τίτλος να έχει διαφορετικό μέγεθος και διαφορετική γραμματοσειρά και κάθε κουμπί να έχει διαφορετικό χρώμα! Η περιήγηση σε μια τέτοια σελίδα θα είναι τουλάχιστον κουραστική.
Αξιοπιστία και Ασφάλεια: Ποιος από εμάς μπαίνει σε μια ιστοσελίδα όταν ο πλοηγός του βγάζει μήνυμα ότι αυτός ο ιστότοπος δεν είναι ασφαλής; Κάθε ιστοσελίδα που σέβεται τον εαυτό της χρησιμοποιεί μέτρα όπως πιστοποιητικά SSL, ασφαλείς πύλες πληρωμών, πολιτικές απορρήτου και σαφείς πληροφορίες επικοινωνίας για να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους επισκέπτες της!
Responsiveness: Χαρακτηριστικό μιας καλής ιστοσελίδας είναι η δυνατότητα να προσαρμόζεται και λειτουργεί καλά σε διάφορες συσκευές και μεγέθη οθονών. Η βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό της περιήγησης στο διαδίκτυο γίνεται μέσω smartphones και tablets.
Γρήγορη Ταχύτητα Φόρτωσης: Εσείς πόση ώρα θα περιμένατε για να φορτώσει μια ιστοσελίδα; Η γρήγορη απόκριση ενός website παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του χρήστη.
Ενδιαφέρον Περιεχόμενο: Tο περιεχόμενο της ιστοσελίδας απαιτείται να είναι ενδιαφέρον, ενημερωτικό και σχετικό με το αντικείμενό της. Θα πρέπει να είναι καλογραμμένο, ευανάγνωστο και αισθητικά ελκυστικό ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον του επισκέπτη.
Call To Action (CTA): Call To Action λέγονται τα κουμπιά ή τα links που καθοδηγούν τους χρήστες να προβούν σε δράση, όπως εγγραφή σε newsletter ή αγορά ενός προϊόντος. Επιβάλλεται να είναι τοποθετημένα σε στρατηγικά σημεία, εξυπηρετώντας έναν συγκεκριμένο σκοπό και με φειδώ. Τα πολλά κουμπιά συνήθως κουράζουν τον επισκέπτη.
Συμβατότητα: Η ιστοσελίδα πρέπει να είναι συμβατή με διάφορους πλοηγούς, εξασφαλίζοντας μια συνεπή εμπειρία χρήστη ανεξάρτητα από ποιον πλοηγό χρησιμοποιεί. Ο επικρατέστερος όλων είναι ο google chrome, αλλά υπάρχει μια πλειάδα από πλοηγούς στο διαδίκτυο όπως edge, firefox, safari, opera mini κ.α.
Design consistency: Όλα τα επαναλαμβανόμενα στοιχεία σε μια ιστοσελίδα (οι τίτλοι για παράδειγμα) απαιτείται να είναι ίδια. Φανταστείτε κάθε τίτλος να έχει διαφορετικό μέγεθος και διαφορετική γραμματοσειρά και κάθε κουμπί να έχει διαφορετικό χρώμα! Η περιήγηση σε μια τέτοια σελίδα θα είναι τουλάχιστον κουραστική.
Αξιοπιστία και Ασφάλεια: Ποιος από εμάς μπαίνει σε μια ιστοσελίδα όταν ο πλοηγός του βγάζει μήνυμα ότι αυτός ο ιστότοπος δεν είναι ασφαλής; Κάθε ιστοσελίδα που σέβεται τον εαυτό της χρησιμοποιεί μέτρα όπως πιστοποιητικά SSL, ασφαλείς πύλες πληρωμών, πολιτικές απορρήτου και σαφείς πληροφορίες επικοινωνίας για να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους επισκέπτες της!
Καλή πλοήγηση!
Λιάνα Κοτζαμπάση
Web Developer
www.webrider.gr