Στο άρθρο αυτό o Βασίλης Παππάς μας δείχνει μια έξυπνη τακτική για να αυξήσετε το Open Rate των email που στέλνετε.Όσοι δεν γνωρίζετε την έννοια του Open Rate – είναι το ποσοστό των ανθρώπων που ανοίγουν τα email σας.Όταν για παράδειγμα λέμε ότι έχουμε 25% Open Rate, σημαίνει ότι στα 100 email που στείλαμε – το άνοιξαν 25 άτομα.Όπως καταλαβαίνετε, όσο μεγαλύτερο είναι το Open Rate τόσο το καλύτερο (χωρίς να είναι απόλυτο – θα το δείξω ποιο κάτω).

Στην παρακάτω λίστα βλέπουμε τους Μέσους Όρους στο Open Rate, σε διάφορους κλάδους από τα στατιστικά που μας δίνει το Mailchimp.

Agriculture and Food Services 24.71%
Architecture and Construction 24.78%
Arts and Artists 27.23%
Beauty and Personal Care 18.48%
Business and Finance 20.97%
Computers and Electronics 20.87%
Consulting 19.54%
Creative Services/Agency 22.41%
Daily Deals/E-Coupons 15.22% (LOW)
E-commerce 16.75%
Education and Training 22.00%
Entertainment and Events 21.21%
Health and Fitness 21.93%
Hobbies 28.46% (TOP)
Home and Garden 23.82%
Insurance 21.56%
Legal 22.49%
Manufacturing 21.74%
Marketing and Advertising 17.81%
Media and Publishing 22.14%
Medical, Dental, and Healthcare 22.43%
Music and Musicians 22.86%
Non-Profit 24.98%
Pharmaceuticals 20.02%
Real Estate 20.84%
Restaurant 21.17%
Software and Web App 20.95%
Sports 25.41%
Travel and Transportation 20.69%
Γενικά, αυτό που βλέπουμε είναι ότι οι περισσότεροι κλάδοι κινούνται μεταξύ 20-23%.

Εδώ πρέπει να πούμε το εξής: Το Open Rate ως δείκτης από μόνος του δεν μας λέει πολλά πράγματα.

Σημασία έχει η αποτελεσματικότητα του email (ανάλογα πάντα τον στόχο μας).

Για παράδειγμα, εάν έχουμε κάποιο e-Shop και στείλουμε ένα email με ΣΤΟΧΟ να πουλήσουμε κάποιο προϊόν μας και έχουμε Open Rate 50% και πωλήσεις μηδέν(0) είναι αποτελεσματικό το email μας – τι λέτε;

Εάν έχουμε Open Rate 15% αλλά αγοράσουν 2 άτομα; Είναι αποτελεσματικό;

Σίγουρα περισσότερο από το 1ο.

Γι’ αυτό και το Open Rate είναι ένα καλός δείκτης να παρακολουθούμε όμως δεν είναι και ο μοναδικός!

Πάμε τώρα να δούμε πώς το ποσοστό σας από (πχ) 20% θα το αυξήσετε στο 30% ή και παραπάνω.

Αυτό που θα κάνετε είναι κάτι εξαιρετικά απλό.

 

Θα στείλετε το Email σας 2 φορές.

Εξηγώ αμέσως:

Καταρχήν θα στείλετε το email σας κανονικά όπως το είχατε προγραμματίσει.

Στο παρακάτω σχήμα σας δείχνω ένα πραγματικό παράδειγμα από ένα δικό μου email.

 

Το email αυτό αφορούσε το eBook για το Email Marketing που είχα φτιάξει όπου το έστειλα σε ένα μέρος της Λίστας μου για να το κατεβάσουν.

Είχε Open Rate 28,56% το οποίο είναι αρκετά καλό (και πάνω από τον Μ.Ο).

Αυτό που έκανα στην συνέχεια ήταν το εξής:

Έστειλα το email αυτό ξανά μετά από 1 εβδομάδα, σε όσους ΔΕΝ άνοιξαν το προηγούμενο.

Ήταν ακριβώς το ίδιο email (δεν άλλαξα ούτε κόμμα) με την διαφορά ότι είχε άλλο τίτλο (έβαλα ένα νέο subject line για να φαίνεται διαφορετικό).

Στο παρακάτω σχήμα βλέπετε και το 2ο email.

 

To email αυτό πήγε αποκλειστικά σε όσους ΔΕΝ άνοιξαν το 1ο.
Το Open Rate όπως βλέπετε και στην εικόνα είναι 19,31% το οποίο είναι πάρα πολύ καλό για 2o email σε άτομα που δεν άνοιξαν το 1ο.

Κάνοντας τα μαθηματικά το συνολικό Open Rate έφτασε το 43,22%.

Μια αύξηση κατά 51,30% στο Open Rate (καθόλου άσχημα).

Προτείνω να το δοκιμάσετε (δεν έχετε να χάσετε τίποτα) και δείτε εάν δουλεύει και για εσάς.

Ακολουθήστε τα εξής βήματα:

1. Πάρτε το τελευταίο email που στείλατε
2. Αφήστε να περάσουν τουλάχιστον 3 ημέρες
3. Βρείτε αυτούς που ΔΕΝ το άνοιξαν
4. Αλλάξτε μόνο τον τίτλο και στείλτε το ξανά
Μετά ελάτε ξανά εδώ και αφήστε ένα σχόλιο στο τέλος του άρθρου με τα αποτελέσματα σας. Θα είναι ωραίο να δούμε σε ποιους δούλεψε και σε ποιο βαθμό.
Δοκιμάστε το.

Βασίλης Παππάς,Marketing Strategist, ιδρυτής Epixeirein.gr – website: www.epixeirein.gr

Πηγή: https://epixeirein.gr/2017/10/19/email-open-rate-smart-tactic/

Ο Βασίλης Παππάς θα βρίσκεται στην Αθήνα για ένα live event με θέμα Email Conversion στις 28 Ιανουαρίου 2018.