Οι μηχανές αναζήτησης πλέον εξετάζουν την παρουσία της επιχείρησης σας, στα social media ως κριτήριο για την αναγνωρισιμότητα της και κατ’ επέκταση της ιστοσελίδας σας. Δεν εξετάζουν πόσους followers ή likes έχετε, αλλά πόσοι έχουν μπει στην ιστοσελίδα σας από τα social media ή τη δραστηριότητα που έχει η σελίδα σας σε αυτά (likes, shares, retweets κτλ).

Μπορεί να μην προσφέρουν – ακόμα – πολλά, στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας, αλλά μέσω αυτών έχετε μια πολύ καλή πηγή επισκεπτών με ελάχιστο ή καθόλου κόστος, ειδικά όταν χρησιμοποιείτε τα σωστά social media για το είδος της επιχείρησης σας και την προβολή της. Πλέον στα αποτελέσματα των αναζητήσεων θα βρείτε σελίδες των περισσότερων κοινωνικών δικτύων οπότε, σε κάθε ένα θα πρέπει να διαθέτετε ολοκληρωμένο προφίλ της επιχείρησής σας.

• Στο Google My Business (places) μπορείτε να βάλετε πολλές πληροφορίες για την επιχείρησή σας, φωτογραφίες, ώρες λειτουργίας κτλ και να ζητήσετε από τους πελάτες σας να καταχωρήσουν θετικά σχόλια ώστε να έχετε αρκετές κριτικές που θα βοηθήσουν στην κατάταξη σας. Όταν κάποιος ψάχνει στο Google το όνομα της επιχείρησής σας, θα εμφανίζεται μια καρτέλα με τα στοιχεία της δεξιά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

• Τα Facebook pages όπως και τα Google plus pages εμφανίζονται στις αναζητήσεις της Google οπότε χρησιμοποιήστε σωστά τη σελίδα σας, σε αυτά τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Δημιουργήστε μια ολοκληρωμένη παρουσίαση της επιχείρησης σας, βάζοντας link σε συγκεκριμένες σελίδες της ιστοσελίδας σας, προωθώντας κάποια συγκεκριμένη υπηρεσία ή προϊόν, κάποιο νέο ή δημοσίευση του blog σας.

Μη ξεχνάτε να βάζετε hashtags (#) στις λέξεις – κλειδιά ώστε να εμφανίζονται και στην εσωτερική αναζήτηση του Facebook. Το ιδανικό μέγεθος ενός status update στο Facebook είναι 40 χαρακτήρες.

• Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και στο Twitter, απλά υπάρχει περιορισμός λέξεων 140 χαρακτήρων το οποίο συμπεριλαμβάνει και το url. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έξυπνα τους λιγοστούς χαρακτήρες που έχετε διαθέσιμους μαζί με hashtags και να μικρύνετε το url με ένα από τα εργαλεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο όπως το https://goo.gl/ ή https://bitly.com/ ή https://tinyurl.com/, έτσι ώστε να εξοικονομήσετε χαρακτήρες. Ιδανικά χρησιμοποιήστε 100 χαρακτήρες για σκέτο κείμενο και 120 για κείμενο με link.

• Το YouTube είναι άλλο ένα κοινωνικό δίκτυο το οποίο θα πρέπει να αξιοποιήσετε όχι απαραίτητα για να ανεβάσετε την ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης, αλλά μέσω των βίντεο να αυξήσετε τους επισκέπτες της σελίδας σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε ενημερωτικά βίντεο και να τα ανεβάσετε στο YouTube. Αν έχετε βάλει τον σωστό τίτλο και περιγραφή με τις ιδανικές λέξεις – κλειδιά, τα βίντεό σας μπορούν να εμφανιστούν στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων.

• Το Instagram μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε συνδυασμό με τα άλλα social media, ώστε να ανεβαίνουν σε όλους τους λογαριασμούς σας οι φωτογραφίες και το κείμενο που ανεβάζετε. Μπορείτε να γράψετε κείμενο σχετικά με την εταιρία σας (έως 150 χαρακτήρες) στο προφίλ, και αν και δίνει τη δυνατότητα να γράψετε σε μια εικόνα κείμενο (έως 2200 χαρακτήρες), εμφανίζονται μόνο οι τρεις πρώτες σειρές. Γι αυτό σε αυτές, γράψτε κάτι που θα κάνει τον χρήστη να θελήσει να δει περισσότερα, έχοντας σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα σας, για περισσότερα. Φυσικά και εδώ δεν ξεχνάτε να βάζετε hashtags σε λέξεις – κλειδιά.

• Μπορείτε να ανοίξετε και μια επαγγελματική σελίδα στο Linkedin και να συνδεθείτε με πελάτες ή συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Στο προφίλ μπορείτε να βάλετε Link προς την ιστοσελίδα σας αλλά και να βάζετε και link προς συγκεκριμένα κείμενα από αυτή.
Τέλος, μην ξεχάσετε να έχετε σε κάθε κείμενο και σελίδα της ιστοσελίδας σας, τα αντίστοιχα κουμπιά προτροπής διαμοιρασμού των social media για να μπορούν εύκολα οι επισκέπτες σας να τα μοιραστούν με τους followers ή φίλους τους.

Καλή επιτυχία !

Χαρά Φωτίου.

ΧΑΡΑ ΦΩΤΙΟΥ

H Χαρά Φωτίου γεννήθηκε και σπούδασε στην Αμερική, ευτυχώς όμως εδώ και πολλά χρόνια ζει και εργάζεται στην Ελλάδα, προσφέροντας τις πολύτιμες υπηρεσίες της σε θέματα ιστοσελίδων, λογισμικού και συστημάτων, μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Εκτός όμως από τις γνώσεις της σε συστήματα διαχείρισης πληροφοριών είναι και μία αποδεδειγμένα επιτυχημένη web developer με μεγάλη φαντασία, ανοιχτό μυαλό και σύγχρονη οπτική. Είτε δημιουργεί μία ιστοσελίδα απαιτήσεων, είτε επιμελείται μία καμπάνια στο διαδίκτυο η Χαρά, θα το κάνει με τον ίδιο επαγγελματισμό, την ίδια σημασία στη λεπτομέρεια και κυρίως την ίδια… Χαρά. Συν τοις άλλοις είναι η ιδανική εκπαιδεύτρια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.