Το Email Marketing είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να προσεγγίσεις το κοινό σου χωρίς να ξοδέψεις πολλά χρήματα.Όσοι σκέφτεστε ότι το email αποτελεί ένα “ξεπερασμένο” κανάλι Marketing αφού πλέον υπάρχουν μοντέρνοι τρόποι επικοινωνίας όπως το Facebook, Twitter, και τα υπόλοιπα Sοcial media – σκεφτείτε ξανά!
To Email είναι μακράν το πιο αποδοτικό κανάλι Marketing που έχουμε σήμερα. Η εταιρεία custora υπολογίζει ότι το email παράγει 9 φορές περισσότερες πωλήσεις online απ’ όλα τα κοινωνικά δίκτυα μαζί.
Βλέπουμε ότι οι πωλήσεις από το Email φτάνουν στο 18% ενώ από τα Social media μόλις στο 2%.
Εάν λοιπόν είσαστε επαγγελματίας ή τρέχετε μια επιχείρηση και θέλετε να κερδίσετε περισσότερους πελάτες και πωλήσεις, θα πρέπει να συμπεριλάβετε το Email Marketing στην Στρατηγική σας.
Πως όμως ξεκινάμε;
Ακολουθούν 3 βασικά βήματα για να βάλετε “μπροστά” την μηχανή του Email Marketing.
1. Χτίστε την Λίστα σας.
Για να στείλετε email – θα πρέπει να έχετε μια λίστα με διευθύνσεις email για να στείλετε. Λογικό!
Εδώ χρειάζεται προσοχή. Στέλνουμε πάντα email σε ανθρώπους που μας έχουν δώσει την άδεια να το κάνουμε (opt-in). Μην κάνετε το λάθος και αγοράσετε έτοιμες λίστες. Υπάρχει κίνδυνος να βλάψετε σοβαρά την φήμη της εταιρείας σας στους παρόχους email όπως το Gmail, Yahoo, κλπ. με αποτέλεσμα να στέλνουν όλα τα email σας στα spam (ακόμα και να μην τα παραδίδουν).
Χτίστε την λίστα σας ζητώντας άδεια. Εδώ υπάρχει ένας έξυπνος τρόπος που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Δώστε κάτι δωρεάν στην σελίδα σας με αντάλλαγμα το email (ethical bribe).
Για παράδειγμα ένα e-Shop μπορεί να προσφέρει ένα εκπτωτικό κουπόνι ζητώντας το email.
Ανδρικά αθλητικά παπούτσια Delikaris Sport
Ένας Ασφαλιστής μπορεί να προσφέρει δωρεάν ένα σύντομο eBook με Ασφαλιστικές Συμβουλές π.χ. “Πως θα επιλέξετε το κατάλληλο Πρόγραμμα Υγείας”.
Η ιδέα εδώ είναι να προσφέρετε κάτι δωρεάν – που θα φέρει τον επισκέπτη ένα βήμα πιο κοντά στην λύση που αναζητά (και βρέθηκε αρχικά στην σελίδα σας).
2. Κάντε την εγγραφή σας σε μια πλατφόρμα Email Marketing.
Κάνοντας την εγγραφή σας σε μια τέτοια πλατφόρμα έχετε μια σειρά από εργαλεία και δυνατότητες (που δεν σας παρέχει το Gmail, Yahoo, Hotmail, κλπ.) όπως για παράδειγμα να φτιάξετε φόρμες εγγραφών για την σελίδα σας, να στείλετε αυτοματοποιημένα μηνύματα (auto-responder), να δείτε πόσοι άνοιξαν τα email σας, πόσοι έκαναν click σε κάποιο Link, και πολλά άλλα ακόμα στατιστικά και εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τα μηνύματα σας, την διάδραση με το κοινό σας, και βεβαίως τις πωλήσεις σας.
Τέτοιες πλατφόρμες είναι το Mailchimp, ActiveCampaign (αυτό χρησιμοποιούμε στο Epixeirein), Get Response, Aweber, iContact, το ελληνικό Moosend, και άλλες.
Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε σοβαρά το email marketing θα πρέπει να κάνετε την εγγραφή σας σε μια τέτοια πλατφόρμα.
3. Follow-up. Αφού πάρετε το Email μετά τι;
Το πραγματικό Μάρκετινγκ τότε ξεκινάει. Εδώ στόχος είναι να κάνετε τον (άγνωστο) επισκέπτη να σας γνωρίσει, να βρει ενδιαφέρον στις υπηρεσίες και προϊόντα σας, και εν τέλει να σας εμπιστευθεί (know you, Like you, Trust you). Μόνο τότε ενδέχεται να γίνει πελάτης σας.
Αυτό θα το πετύχετε κάνοντας τακτικό follow-up με μια σειρά από μηνύματα email. Προσοχή όμως. Μην στέλνετε την μια προσφορά πίσω από την άλλη. Αυτό δεν θα δουλέψει. Είναι βαρετό και θα κάνει τα μέλη της λίστας σας να πατήσουν το κουμπάκι που γράφει “unsubscribe” (και δεν το θέλετε αυτό)!
Αυτά είναι τα 3 βασικά βήματα μια Στρατηγικής που θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε ή να βελτιώσετε το Email Marketing της επιχείρησης σας.
Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάτε ότι γράφετε γι’ αυτούς όχι για εσάς!
Αυτό που θέλετε είναι «να γίνετε» μια χρήσιμη «πηγή» για το κοινό σας. Μην στέλνετε λοιπόν email μόνο όταν θέλετε κάτι. Μοιραστείτε λύσεις και ιδέες που μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους.
Θυμηθείτε, πριν ζητήσετε – θα πρέπει να δώσετε!
Βασίλης Παππάς,Marketing Strategist, ιδρυτής Epixeirein.gr. www.epixeirein.gr
Πηγή: https://epixeirein.gr/2016/07/14/email-marketing-in-3-steps/